سامانه سایت منادا دانشگاه آزاد اسلامی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
سامانه سایت منادا دانشگاه آزاد اسلامی

سامانه سایت منادا دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی monada.iau.ir برای انجام امور مربوط با نقل و انتقال یا مهمانی دانشجویانی که در دانشگاه آزاد ادامه به تحصیل می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته‌های رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، افرادی که نمی‌توانند به صورت حضوری ادامه به تحصیل دهند، می‌توانند با وارد شدن به سایت منادا درخواست دائمی انتقال خود به واحد الکترونیکی را به ثبت برسانند.

دانشجویان دانشگاه که در مقاطع رشته‌های متفاوت تمایل به انتقالی و مهمانی دائم یا موقت دارند، با رعایت شرایط اختصاصی و عمومی که ذکر شده است، می‌توانند شیوه نامه انتقالات و نقل این دانشگاه را ثبت درخواست کنند و به ارائه مدرک خود اقدام نمایند. سامانه منادا دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت و بررسی الکترونیکی درخواست‌های انتقالی و میهمانی دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه ورود و ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در سامانه منادا

ثبت کردن درخواست‌های انتقال و نقل و مهمانی در سامانه منادا فقط به صورت اینترنتی قابل انجام است و باید به سایت منادا اصلی monada.iau.ir مراجعه کنید. داوطلبانی که تمایل دارند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند، باید بعد از مطالعه شرایط مندرج سامانه و داشتن شرایط ذکر شده، اقدام به ثبت درخواست مورد نظر خود کنند. مراحل ثبت درخواست در سامانه منادا به شکل زیر است:

  1. ورود به نشانی monada.iau.ir
  2. مطالعه کل شیوه نامه نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه آزاد اسلامی
  3. تایید اطلاعات شیوه نامه و تذکرات لازم
  4. ورود به سامانه با وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی
  5. تایید اطلاعات شخصی در سامانه
  6. انتخاب بند مورد نظر از کل تبصره‌های موجود و بیان شده
  7. انتخاب درخواست مد نظر ( مهمانی، انتقال موقت یا دائم )
  8. انجام انتخاب واحد مقصد و بارگذاری کردن مدارک لازم
  9. پرداخت هزینه‌ای که تعیین شده جهت بررسی مدارک
  10. تایید و ثبت اطلاعات و دریافت شماره پرونده شخصی خود

متقاضیانی که جدید الورود و دارای واجد شرایط مهمانی و انتقال هستند، می‌توانند به جای وارد کردن شماره دانشجویی، شناسه انتخاب رشته خود را در سامانه وارد کنند.

زمان درخواست انتقالی در سامانه منادا دانشگاه آزاد

افرادی که تمایل به ثبت نام در سایت منادا را داشته و می‌خواهند درخواست خود را برای انتقالی یا مهمانی موقت و دائم ثبت کنند، ممکن است این ابهام برایشان پیش بیاید که چه زمانی سامانه برای نقل و انتقال باز خواهد شد و یا چه زمانی باید درخواست خود را ارائه دهیم.

در پاسخ به این سوالات باید گفت که این سامانه در تمام روزهای سال قابل دسترسی است اما انتقال و نقل در دو نوبت از سال طی فرآیندهای ذکر شده در این سامانه صورت می‌گیرد. یک بار در نوبت سال اول تحصیلی و بار دیگر هم در نوبت دوم سال امکان پذیر خواهد بود. اگر دانشجو در زمان‌های تعیین شده درخواست خود را به ثبت نرساند، ظرفیت تکمیل خواهد شد و با درخواست انتقالی موافقت نمی‌شود.

ثبت کردن درخواست مهمانی، انتقالی و نقل موقت یا دائم در نوبت دوم سال یعنی در دی ماه انجام می‌شود که باید به نشانی سامانه منادا مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت نمایید. البته ناگفته نماند که دانشجویان متقاضی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند، حتما باید پیگیری‌های لازم را در اطلاعیه‌های این سایت داشته باشند تا در زمان درست بتوانند درخواستشان را ثبت کنند.

بیشتر بدانید:  شهریه مهمانی دانشگاه آزاد

سامانه سایت منادا برای ثبت درخواست‌های انتقالی در تاریخ 30 آذر فعال می‌شود که می‌توانید پس از این زمان درخواست خود را ثبت کنید. چنانچه موفق به ارسال درخواست خود نشدید، در نیمسال بعدی می‌توانید درخواست دهید.

زمان درخواست انتقالی در سامانه منادا دانشگاه آزاد

شرایط و مدارک انتقالی شهدا و ایثارگران در سایت منادا

خانواده‌های شهدا، اسرا، آزادگان و جانبازان 25% از جمله اسثناهای سایت منادا هستند که به بالاتر و خانواده‌های درج یک قائل شده‌اند، این دسته از افراد می‌توانند بدون پذیرش شدن در درخواست انتخاب رشته، در یکی از دانشگاه‌های مورد نظر کشور ، ادامه به تحصیل دهند و انتقالی بگیرند. مدارک لازم برای ثبت انتقالی شهدا و ایثارگران در سامانه منادا به این صورت است:

  • ارائه کارت معرفی نامه بنیاد شهید یا جانباز به سامانه منادا در صورتی که دانشجو فرزند یا همسر شهید محسوب می‌شود.
  • کپی صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید
  • دانشجو یا همسر و فرزندی که آزاده هستند، باید کارت یا معرفی‌نامه را از اداره ایثارگری و جانباز را با کپی صفحات شناسنامه ارائه دهند.
  • ارائه دادن کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانباز الزامی است.
  • ارائه کارت و معرفی نامه یگان از سوی رزمندگانی که دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه هستند.

شرایط اختصاصی نقل و انتقال بر اساس ازدواج و متارکه در سایت منادا

دانشگاه آزاد اسلامی جهت رفاه حال همه دانشجویان به ویژه آن از دسته از دانشجویانی که متاهل هم هستند، شرایط ویژه‌ای را فراهم آورده که اگر دانشجو به صورت دائم ازدواج کرد، بتواند در صورت نیاز انتقالی موقت یا دائم به شهر و محل سکونت خود داشته باشد.

همچنین اگر دانشجویان خانم پس از پذیرش شدن در انتخاب رشته، متارکه کنند، می‌توانند با ارائه دادن مدارک لازم خود به هر یک از دانشگاه‌ها انتقالی دائم یا موقت بگیرند. از طرفی هم برای خانم‌های دانشجویی که در دوران شیردهی هستند و چند فرزند دارند، یکسری تسهیلات در نظر گرفته شده است. مدارکی که برای ثبت انتقال بر اساس ازدواج و متارکه در سامانه منادا لازم است:

  • ارائه شناسنامه زوجین برای بررسی کردن صفحه‌های ازدواج یا متارکه
  • عقد نامه
  • صفحه اول شناسنامه فرزند
  • صفحات دوم تا پنجم طلاق نامه
  • مدارک مربوط به محل سکونت از جمله سند منزل، اجاره نامه و گواهی اشتغال همسر

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما