logo

دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
دکتری استاد محور دانشگاه پیام نور

یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه پیام‌نور حمایت و راهنمایی دانشجوهای برتر و ممتازی است که استعدادهای درخشان دارند تا بتوانند به ‌خوبی و چالش‌های کمتری در مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. به همین خاطر در چند سال اخیر شاهد روش‌هایی مانند دکتری استاد محور پیام‌نور برای پذیر دانشجویان هستیم. این روش جدیدترین روش برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بوده که دانشگاه پیام‌نور آن را اجرا کرده است.

معرفی طرح دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور

در سال‌های اخیر برای رفع نیازهای اساتید و همچنین کمک به دانشجویان باهوش و ممتاز طرحی مبنی بر دکتر استاد محور در دانشگاه پیام‌نور اجرا شده است. طبق این طرح امکان‌پذیر دانشجوی دکتری استاد محور برای افرادی که قصد دارند در مقطع دکتری PHD خود را بگیرند، می‌توانند به‌صورت هم‌زمان با تحصیلشان در دانشگاه پیام‌نور این کار را انجام دهند.

بهتر است بدانید که دکتری استاد محور پیام‌نور به حالت و شرایطی گفته می‌شود که دانشجو شخصاً برای انتخاب استاد اقدام نماید. برای پذیرش‌ شدن در این روش در اولین قدم داوطلب باید استعداد بالایی در این زمینه داشته باشد. برای این‌کار دانشجو باید همچون کنکور سراسری در آزمون‌های استعداد درخشان دکتری استاد محور پیام‌نور موفق به کسب نمره قابل ‌قبول شود.

اطلاعیه مهم:

طبق آخرین تغییرات اعلام شده توسط سازمان سنجش، در سال جاری ۲۰ درصد از پذیرش آزمون‌های دکتری در دانشگاه پیام‌نور به ‌صورت استاد محور خواهد بود.

معرفی طرح دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور

زمان‌پذیرش آزمون استاد محور دکتری پیام‌نور

با توجه به اخباری که توسط سازمان سنجش بخش شده، از سال جاری دکتری استاد محور در دانشگاه پیام اجرا شده است. در این طرح به استادان یک کد از طرف سازمان سنجش ارائه شده که دانشجویان برتر و ممتاز در هر رشته می‌توانند استاد موردنظر خود را انتخاب کنند و سپس به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند.

در این طرح دانشجویان از مزیت‌های زیادی مانند تحصیل در شهر خود بهره‌مند می‌شوند. همچنین بهتر است بدانید که دانشگاه پیام‌نور از میان دانشجویانی که در مقطع ارشد هستند و نمره بالایی دارند بدون نیاز به شرکت در آزمون دکتری و فقط با ارسال مدارک به دانشگاه برای دکتری استاد محور در پیام‌نور اقدام کنند.

البته سایر افراد بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع ارشد، می‌توانند در آزمون دکتری استاد محور پیام‌نور شرکت کنند. اگر قصد ورود به این آزمون را دارید تا بتوانید در رشته موردنظرتان پذیرفته شوید نیاز است که به سایت دانشگاه پیام‌نور مراجعه نمایید و فرایند ثبت‌نامتان را انجام دهید.

مراحل پذیرش در دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور

فرایندپذیرش دکتری استاد محور در پیام‌نور به این گونه است که:

  1. مرحله اول استاد در زمان ثبت‌نام آزمون دکتری موضوع مدنظر خود را در سامانه دانشگاه تعیین شده مطرح می‌کند و سپس استاد مربوطه تعداد درخواست‌ها و رشته‌ها را به داوطلبان اعلام می‌نماید.
  2. در مرحله دوم بعد از کارشناسان آموزش دانشگاه پیام‌نور شهر مربوطه، نتیجه را بادقت بررسی کرده و به استاد اعلام می‌کنند.
  3. سپس دانشجویان می‌توانند از جزئیات رشته‌ها و موضوعات به‌خوبی مطلع شوند.
  4. بعد از این مرحله دانشجویان باید مدارک موردنیاز را به معاونت دانشگاه ارائه دهند.
  5. پس از بررسی این مدارک، به سازمان سنجش ارسال می‌شود.
بیشتر بدانید:  تحصیل همزمان در دو مقطع

مراحل پذیرش در دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور

مراحل ثبت‌نام دکتری استاد محور در پیام‌نور

برای ثبت‌نام دکتری پیام‌نور ابتدا باید به سامانه گلستان دانشگاه مراجعه کنید. همان‌طور که در متن بالا نیز اشاره شد این طرح برای استفاده از استعدادهای درخشان به‌ منظور تدریس در پیام‌نور است. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از انجام فرایند ثبت‌نام ابتدا دفترچه را به‌خوبی مطالعه کنید.

برای ثبت‌نام دکتری باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. در اولین قدم باید عبارت سامانه گلستان را در گوگل سرچ نمایید.
  2. پس از اینکه جستجو را انجام دادید اولین سایتی که به شما نمایش داده می‌شود همان سایت جامع گلستان است.
  3. بعد از ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  4. پس وارد شدن به سایت فرمی را مشاهده می‌کنید که باید تمامی اطلاعات خواسته شده مانند کد رشته محل در جایگاه‌های مشخص شده را وارد نمایید.
  5. در نهایت بعد از وارد کردن اطلاعات نیاز است که مدارکی ارائه داده و منتظر اعلام نتایج باشید.

شرایط ثبت‌نام دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور

برای پذیرش با کنکور در این رشته داوطلبان باید در آزمون سراسری دکتری شرکت کرده و از تأثیر مقاله در مصاحبه دکتری نیز غافل نشوند. اما برای پذیرش با سهمیه استاد محور نیازی به شرکت در این آزمون نبوده و داوطلب با توجه ‌به ظرفیت دانشگاه قادر به انتخاب رشته مدنظر خود خواهد شد.

در ادامه برخی از شرایط پذیرش در این روش مشابه شرایط عمومی و اختصاصی در آزمون دکتری بوده که برخی از موارد آن در متن زیر آورده شده است.

  • داشتن یکی از ادیان مورد تأیید مانند دین اسلام
  • داشتن اعتقاد به احکام اسلامی
  • قبول‌ داشتن جمهوری اسلامی ایران
  • سابقه نداشتن و عضویت در گروه‌های تروریستی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن سو سابقه کیفری و تحصیلی
  • ارائه مدارک کارشناسی‌ارشد
  • فارغ‌التحصیلی در زمان‌های تعیین شده
  • تطابق داشتن رشته امتحانی داوطلب با رشته تحصیلی در دوره کارشناسی‌ارشد یا دکترای حرفه‌ای
  • داشتن حداقل معدل ۱۴ برای داوطلبان سال آخر
  • ارائه کارت پایان خدمت برای داوطلب آقا
  • ارائه تعهد به خدمت در محل تعیین شده

شرایط پذیرش دکتری استاد محور با سهمیه استعدادهای درخشان و برتر

توجه داشته باشید که برای پذیرش در دوره دکتری به این روش داشتن هرگونه نسبت با اساتید اکیداً ممنوع بوده و شرایط زیر را شامل می‌شود:

  1. معدل کارشناسی بالای ۱۶
  2. معدل کارشناسی‌ارشد بیشتر از ۱۷
  3. کسب حداقل ۶۰ امتیاز
  4. نبود فاصله زمانی بیشتر از یک سال و نیم الی دو سال از فارغ‌التحصیلی در مقطع ارشد

مدارک موردنیاز پذیرش دکتری استاد محور پیام‌نور

  • خریدن کارت اعتباری برای ثبت‌نام
  • یک قطعه عکس با کیفیت قابل ‌قبول
  • کد وضعیت مربوط به نظام‌ وظیفه
  • فرم تعیین معدل شخص
  • اطلاعات تحصیلی و هویتی

نحوه مشاهده نتیجه آزمون دکتری استاد محور در پیام‌نور

برای این کار داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و نسبت به اطلاع از نتایج آزمون دکتری اقدامات لازم را به ‌خوبی انجام دهند. شما می‌توانید برای مشاهده نتیجه آزمون دکتری مراحل زیر را انجام دهید.

  1. برای مشاهده نتیجه آزمون خود باید گزینه دکتری تخصصی که در سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کرده و سپس گزینه مشاهده نتیجه را بفشارید.
  2. در انتخاب با انتخاب گزینه کارنامه رشته کنندگان آزمون دکتری با یکی از سه روشی که نمایش داده می‌شود وارد صفحه نتیجه را مشاهده کنید.
بیشتر بدانید:  معدل معیار پیام نور چیست؟ تفاوت معدل معیار و قطعی

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که به شما توضیح دهیم نحوه پذیرش در آزمون دکتری استاد محور دانشگاه پیام‌نور چگونه است و برای پذیرش با این روش چه شرایطی نیاز است و چه اقداماتی باید انجام دهید. امیدوارم مطالب آورده شده برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت هرگونه سؤال می‌توانید به سایت کنکورچی مراجعه کرده و با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما