logo

بیمه اکمل فرهنگیان شیراز

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
بیمه اکمل فرهنگیان شیراز

آشنایی نداشتن با بیمه اکمل فرهنگیان و نحوه استفاده کردن از آن باعث می‌شود افراد زیادی اطلاعی از مزایای آن نداشته باشند و به علت آماده نکردن مدارک لازم جهت دریافت این بیمه ممکن است دچار مشکل شوند. آشنایی داشتن با بیمه اکمل فرهنگیان و شرایط آن و نحوه ثبت نام می‌تواند کمک شایانی به بازنشسته شدگان کند. 

این بیمه همان بیمه‌ی مربوط به بازنشستگان کشوری است که در واقع به همه بازنشستگان فرهنگیان شیراز تعلق گرفته و خدمات ویژه‌ای به آن‌ها ارائه داده می‌شود. امروز در ادامه این مقاله قصد داریم درباره بیمه اکمل فرهنگیان شیراز به طور کامل بحث داشته باشیم و شما را با شرایط، مدارک لازم و نحوه ثبت نام آن آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیمه اکمل بازنشستگی فرهنگی چیست؟

همه بازنشستگان کشور پس از اینکه وارد دوران بازنشستگی کاری می‌شوند، باید با توجه به شرایط و قوانین موجود می‌توانند از بیمه‌های تکمیلی استفاده و از تمام مزایای آن بهره‌مند شوند.

بیمه اکمل فرهنگیان شیراز هم در واقع همان بیمه بازنشستگی کشوری است که همه افراد بازنشسته می‌توانند پس از اینکه ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان خود و طی کردن مراحل لازم آن، از بیمه تکمیلی درمانی خود استفاده کنند.

بیمه اکمل فرهنگیان شیراز دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود بوده و همه بازنشسته شدگان می‌توانند با توجه به قوانین و شرایط بیمه از آن نهایت استفاده را داشته باشند. افراد بازنشسته تنها کافی است همه مدارک لازم برای ثبت نام آماده و آن‌ها را در سایت مربوط به بیمه بازنشستگان کشوری اکمل به درستی وارد کنند.

البته نکته قابل توجه این است که پس از مطالعه کامل شرایط و قوانین ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان شیراز، افراد می‌توانند بلافاصله هزینه ثبت نام را به صورت الکترونیکی انجام دهند. این بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری قابلیت ارائه خدمات زیادی به صورت آنلاین به افراد ارائه داده که این جزو مزایای بسیار عالی بیمه اکمل فرهنگیان می‌باشد.

بیمه اکمل بازنشستگی فرهنگی چیست؟

شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته شدگان

جهت ثبت نام کردن در بیمه اکمل فرهنگیان شیراز، باید اطلاعات لازم را درباره مدارک لازم، نحوه ثبت نام و هزینه آن داشته باشید و در صورت واجد شرایط، اقدام به ثبت نام کنید. این بیمه برای همه افراد تعلق نمی‌گیرد و برای برخورداری از این نوع بیمه، باید دارای شرایط مخصوص به خود بیمه اکمل باشید که شامل موارد زیر هستند:

  • افراد بازنشسته می‌توانند دختران خود را در صورتی شاغل و متاهل نباشند، بیمه کنند.
  • بازنشستگان می‌توانند پسران خود را که دارای سن حداکثر 22 سال هستند، بیمه کنند. در صورتی که پسر در حال تحصیل باشد، حداکثر سن شرطی 25 سال در نظر گرفته شده است.
  • افراد بازنشسته متقاضی بیمه اکمل فرهنگیان باید دارای دفترچه بیمه پایه و شماره دفتر کل باشند.
  • همچنین بازنشستگان می‌توانند افراد تحت تکفل را هم به شرط اینکه این افراد تحت تکفل دفترچه بیمه پایه باشند، بیمه کنند.
  • فرزندان افراد بازنشسته اگر دارای شرایط خاصی همچون معلولیت یا از کار افتادگی باشند، بدون شرط سنی می‌توانند شامل بیمه اکمل فرهنگیان شیراز باشند.
  • بیمه اکمل فرهنگیان شیراز شامل والدین بازنشسته شدگان می‌شود.
  • افراد بازنشسته حتی می‌توانند نوه‌های خود را در صورتی که پدرشان در قید حیات نباشند را بیمه کنند.
بیشتر بدانید:  تغییر محل آزمون پیام نور

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان شیراز

ثبت نام کردن در بیمه اکمل بازنشسته شدگان فرهنگیان شیراز به صورت آنلاین و اینترنتی بوده و نیاز به مدارک خاصی دارد. از جمله:

  1. شماره دفتر کل
  2. یک شماره حساب که حقوق بازنشستگی به آن واریز می‎شود.
  3. دفترچه بیمه پایه متقاضی و افراد تحت تکفل او
  4. مدارک دال برای واجد شرایط بودن افرادی که تحت تکفل متقاضی برای دریافت بیمه اکمل فرهنگیان هستند.

این مدارک ممکن است با توجه به شرایط متقاضی و افراد تحت تکفل او، متفاوت باشند. برای نمونه افراد بازنشسته‌ای که می‌خواهند فرزند از کار افتاده یا معلول خود را بیمه کنند، باید مدارک دال بر معلولیت فرزند خود را در صورت لزوم ارائه دهند. لازم به ذکر است که دفترچه بیمه پایه برای ثبت نام بیمه اکمل بسیار ضروری بوده و از مدارک لازم و مهم جهت ثبت نام می‌باشد.

نحوه ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان بازنشستگان شیراز

ثبت نام به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌شود که تنها کافی است به سایت مربوط مراجعه و فرم ثبت نام را با مدارک لازم پر کنید. مراحل ثبت نام برای بیمه اکمل به صورت زیر است:

  1. ابتدا وارد سایت retirement.ir شوید.
  2. سپس گزینه ثبت نام بیمه اکمل را وارد کنید.
  3. حالا قسمت‌های خواسته شده را با اطلاعات خود همچون شماره دفتر کل، شماره حساب و کد ملی پر و سپس کد امنیتی را وارد نمایید.
  4. در مرحله بعدی دکمه ورود افراد بزنید که وارد صفحه ثبت نام بیمه اکمل شده و می‌توانید روند ثبت نام را تکمیل کنید.
  5. نکته مهم این است که باید همه اطلاعات خواسته شده را باید به درستی وارد کنید چون با وارد کردن اطلاعات نادرست، بیمه اکمل فرهنگیان به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.

هزینه بیمه اکمل فرهنگیان شیراز

قبل از اینکه به ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان شیراز اقدام کنید، لازم است درباره هزینه آن هم کمی اطلاعات داشته باشید. 

به صورت کلی بازنشستگانی که ماهیانه بالای 1.500.000 تومان حقوق دریافت می‌کنند، می‌توانند در بیمه اکمل فرهنگیان شیراز هم ثبت نام کنند. نکته قابل توجه این است که افراد متقاضی باید هر ماه هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگی خود را که حدود 22.000 الی 55.000 تومان است، پرداخت نمایند که این مبلغ هر ماه از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد. البته مبلغ‌های گفته شده به ازای هر نفر این مقدار است چون اگر فردی 3 نفر را بیمه کند، باید 66.000 الی 165.000 تومان را پرداخت نماید.

نویسنده این مطلب

سایه کاوه

فارغ التحصیل از رشته تجربی و علاقه مند به نوشتن هستم. نوشتن همیشه یکی از جذاب ترین کارهایی بوده که من در اوقات فراغتم انجام میدادم و هر چی در ذهنم بود رو روی کاغد می‌نوشتم که همین باعث شد من این کار رو به عنوان شغل اصلی خودم انتخاب کنم. من بیشتر از ۲ سال توی این حوزه فعالیت داشته ام.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما