logo

ثبت نام بهورزی ایرانشهر

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

بهورزی یکی از مشاغل مکمل برای کادر درمان است. بهورزها به‌طور معمول در خانه‌های بهداشت روستاها مشغول به کار می‌شوند. در این مقاله با ما همراه شوید تا نکات مهم مربوط به ثبت نام بهورزی ایرانشهر، زمان ثبت نام و شرایط موردنیاز را بررسی کنیم.

بهورزی چیست؟

بهورزها افرادی هستند که در خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند و وظیفه انجام امور درمانی، تشخیص و پیگیری از برخی از بیماری‌ها را دارند. بهورزی و بهیاری دو شغل بسیار مشابه است. هردو این مشاغل با امور بهداشتی و درمانی سروکار دارند. اما تفاوتی که بین این دو شغل وجود دارد این است که بهیار عضوی از کادر پرستاری است و به همین دلیل دارای شغل و تحصیلات و مهارت بالاتر از بهورز است.

ثبت نام بهورزی ایرانشهر

در خصوص ثبت نام بهورزی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید بدانید که اولویت‌بندی ثبت نام این دانشگاه بر اساس مدرک تحصیلی است. افرادی که مدرک کاردانی یا کارشناسی از رشته‌هایی مانند بهداشت عمومی، بهداشت محیط، پرستاری و مامایی داشته باشند نسبت به افرادی که مدرک دیپلم دارند، دارای اولویت بالاتری هستند. درصورتی‌که ثبت نام افراد در مقطع کاردانی و کارشناسی به پایان برسد و ثبت نام بهورزی ایرانشهر همچنان ظرفیت داشته باشد، افرادی متقاضی با مدرک دیپلم ثبت نام می‌شوند.

نحوه ثبت نام بهورزی ایرانشهر

درصورتی‌که تمایل دارید برای شغل بهورزی در دانشگاه ایرانشهر ثبت نام کنید و بعد از پذیرفته شدن به یادگیری و انجام امور درمانی برای روستاها بپردازید، در ابتدا باید شرایط و مدارک موردنیاز برای ثبت نام را مطالعه کرده و سپس به‌صورت غیرحضوری و آنلاین به سایت behvarz.irshums.ac.ir مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام بهورزی ایرانشهر

افرادی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای رشته بهورزی هستند باید مدارک زیر در سایت behvarz.irshums.ac.ir بارگذاری کنند.

  • تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر مدرک تحصیلی در مقطع کاردانی یا کارشناسی و دیپلم
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • تصویر فیش واریزی
  • تکمیل فرم‌های احراز هویت و احراز محل سکونت

شرایط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

برای ثبت نام به‌عنوان بهورز و پذیرفته شدن در دانشگاه علوم پزشکی، باید شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به این دانشگاه را داشته باشید. در ادامه به بررسی این شرایط می پدالیم.

  1. اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان مشخص شده و شناخته‌شده در قانون اساسی کشور
  2. داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی
  3. التزام به قانون اساسی کشور
  4. بومی بودن برای منطقه ثبت نام
  5. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معاف بودن برای برادران
  6. عدم مصرف هرگونه مواد روان‌گردان و عدم اعتیاد به دخانیات
  7. عدم سو سابقه
  8. داشتن سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی
  9. داشتن توانایی برای انجام کارها و وظایف بهورزی در روستاها

شرایط اختصاصی بهورزی در دانشگاه ایرانشهر

  • متقاضیان بهورزی ایرانشهر می‌توانند مدرک دیپلم، کاردانی و یا کارشناسی داشته باشند و ثبت نام افراد بالاتر از مقطع کارشناسی ممنوع است.
  • ثبت نام دانشجویان نیز به‌عنوان بهورز ممنوع می‌باشد.
  • داوطلبان زن می‌توانند مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی در رشته‌های بهداشت عمومی، مامایی و پرستاری داشته باشند.
  • داوطلبان مرد نیز باید مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی در یکی از رشته‌های بهداشت عمومی و یا محیط و پرستاری را جهت ثبت نام به‌عنوان بهورز ارائه کنند.
بیشتر بدانید:  بیمه اکمل فرهنگیان

نحوه برگزاری آزمون بهورزی

بعد از ثبت نام، متقاضیان باید به حدنصاب در آزمون کتبی و مصاحبه بهورزی برسند تا پذیرفته شوند. برای سنجش مهارت‌های عمومی آزمون کتبی برگزار می‌شود. منابع آزمون کتبی شامل دروس دیپلم مانند دروس ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و دین زندگی و اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانون است.

مصاحبه بهورزی

درصورتی‌که شما در آزمون کتبی قبول شوید، برای مصاحبه دعوت می‌شوید. البته باید بدانید که از بین شرکت‌کنندگان آزمون تا 3 برابر ظرفیت پذیرش بهورزی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افراد برای مصاحبه به کمیته مربوطه دعوت می‌شوند.

بعد از مصاحبه نیز 2 برابر ظرفیت لازم افراد بر اساس نمره کتبی و نمره اخذ شده در مصاحبه برای گزینش موسسه ایرانشهر معرفی می‌شوند. علت انتخاب افراد با 2 برابر ظرفیت این است که برای ثبت نام ظرفیت ذخیره نیز وجود دارد.

مدارک لازم بعد از تأییدیه نهایی

بعد از انجام امور مربوط به ثبت نام و تأیید نهایی باید مدارک لازم را برای ارائه به مرکز آموزش بهورزی آماده کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  • تکمیل برگ درخواست شغل
  • گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد
  • مدارک مبنی بر بومی بودن
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر از کارت ملی و همچنین تمامی صفحات شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 3×4 پشت‌نویسی شده
  • رسید بانکی

سخن پایانی

در این مقاله بررسی شرایط ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام بهورزی ایرانشهر پرداختیم. بهورزی یکی از مشاغل مهم در دنیای کار و به ‌خصوص در امور مربوط به درمان است که در پیگیری از بیماری‌های شایع در روستاها نقش مهمی دارد. برای انجام ثبت‌نام و هرگونه سوال و اشکال در این مسیر می‌توانید با کارشناسان سایت کنکورچی در ارتباط باشید. اگر به دنبال شرایط و ثبت نام بهورزی همدان به دیگر مطلب کنکورچی میتوانید سر بزنید.

نویسنده این مطلب

سارا سهرابی

سارا سهرابی هستم علاقه ای که به خلق کردن و نوشتن داشتم باعث شد که از سال 1399 وارد حوزه محتوا شوم. سعی کردم در طول این چند سال همیشه در حال یادگیری باشم. شاید یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در مسیر شغلی داشتم قدم گذاشتن در مسیر محتوا بود.

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما