کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

ثبت نام کردن در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد سال 1403 – 1404 طبق آخرین اطلاعیه لغو شده و در بازه زمانی دیگری از بین داوطلبان واجد شرایط معین شده است. این در حالی است که همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانستند با اطلاع داشتن از نحوه پذیرش دانشگاه آزاد نام نویسی خود را با ورود به سایت سنجش انجام دهند. این آزمون تا چندین سال گذشته با ارشد فراگیر پیام نور برگزار می‌شد که در حال حاضر ثبت نام دوره جدیدی از آن وجود ندارد.

کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با هدف جذب دانشجویان در زمانی معین صورت می‌گیرد و همه دانشجویانی که در آزمون‌های دانشگاه آزاد قبول نشده باشند، می‌توانند در دوره‌های فراگیر ارشد آزاد رشته مد نظر خود ثبت نام و شرکت کنند و نمره حد نصاب را برای ادامه تحصیل کسب نمایند.

ثبت نام کردن در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد دارای شرایط و قوانین مربوط به پذیرش خود است که در دفترچه ثبت نام منتشر شده و همه متقاضیان می‌توانند برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره نحوه پذیرش رشته مورد علاقه خود در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه مذکور را دانلود و مطالعه کنند.

امروز در ادامه این مقاله قصد داریم درباره جزئیات کامل کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404 با شما صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید اطلاعاتی کافی قبل از اقدام به ثبت نام این کنکور داشته باشید، تا انتهای این پست ما را دنبال کنید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404

هر سال تعدادی از دانشجویان که موفق به پذیرش و قبولی در کنکور کارشناسی ارشد نشده‌اند، شانس خود را با شرکت کردن در ارشد فراگیر امتحان می‌کنند که با گذشت چند سال و تقاضای بیش از حد داوطلبان و دانشجویان برای شرکت در این آزمون، ابتدا دانشگاه پیام نور و سپس دانشگاه آزاد هم برای پذیرش دانشجو به این نوع شیوه نامه پیوست و هم اکنون آماده پذیرش دانشجو از این طریق است.

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که از سوی سایت دانشگاه آزاد منتشر شده است، دانشگاه آزاد هم پس از دانشگاه پیام نور توانست پذیرش دانشجو را به شیوه فراگیر به صورت رسمی انجام دهد. سال گذشته دانشگاه آزاد اولین نوبت برگزاری آزمون ارشد فراگیر را برگزار کرد و نتایج آن بعد از دو ماه به داوطلبان اعلام شد.

از آنجایی که طرح آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد توسط شورای سنجش به تصویب نهایی خود رسید  و توانست دانشجویانی را از این طریق پذیرش کند، جزئیات ثبت نام و شرکت در این نوع آزمون در سایت سنجش به دانشجویان اطلاع داده می‌شد. طوری که زمان ثبت نام کردن در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد از تاریخ 10 الی 20 اسفند ماه در نظر گرفته می‌شد که تاریخ‌های دیگری هم از 14 الی 20 فروردین ماه برای کسانی که نتوانسته بودند شرکت کنند، تمدید شد. این تاریخ‌های ثبت نام برای سال گذشته بود و طبق آخرین اطلاعیه ثبت نام فراگیر لغو شده و از امسال امکان شرکت در آن وجود ندارد!

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 - 1404

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404

ثبت نام کردن در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد دارای قوانین مخصوص به خود است که در زمان معین خود از طریق دفترچه‌ای که به دانشجویان داده می‌شود، فرآیند آن منتشر می‌شود. معمولا شرایطی که برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است، مانند شرایطی است که برای ارشد فراگیر پیام نور تعیین شده بود. در ادامه به مهم‌ترین شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد می‌پردازیم.

بیشتر بدانید:  اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بهتر است یا پیام نور

شرایط عمومی

  • برخوردار بودن از توانایی‌های جسمی با توجه به رشته انتخابی
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • تبلیغ ادیان ساختگی و ماتریالیسم
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک‌های محارب
  • پرداخت انواع کمک‌های مالی به گروهک‌های محارب، عضویت در گروهک‌های مزبور یا هواداری تشکیلاتی و …
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است.

شرایط اختصاصی

  • ثبت نام کردن تنها در یک رشته
  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر که مورد تایید وزارت بهداشت یا علوم باشد.
  • مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آقایان
  • دارا بودن گواهی فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریور سال 1403 – 1404
  • رعایت کردن شرط تجانس برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد وجود ندارد.

در صورتی که شرایطی جدیدتر برای پذیرش ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404 مشخص شود، بلافاصله منتشر و بروزرسانی خواهد شد. 

نحوه ثبت نام کردن در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404

پس از اینکه سازمان بازرسی کل کشور با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد کرد، لینک ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد در سایت سنجش فعال شد. این در حالی است که پیش از آن ثبت نام کارشناسی فراگیر پیام نور هم از این طریق انجام می‌شد که پس از آن تمامی متقاضیان می‌بایست در زمان معین خود به سایت سنجش مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را به درستی انجام دهند. در ادامه این بخش مراحل ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد را برایتان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. ابتدا برای ثبت نام کردن در ارشد فراگیر دانشگاه آزاد باید وارد سامانه سنجش به نشانی Sanjesh.org شوید.
  2. سپس وارد بخش کارشناسی ارشد شوید و گزینه ورود به سیستم ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 – 1403 را بزنید.
  3. حالا در این قسمت صفحه اصلی ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404 برای داوطلبین باز خواهد شد که اگر هنوز کارت اعتباری شرکت در این آزمون را تهیه نکرده باشید، می‌توانید در قسمت ” خرید کارت ” این روند را انجام دهید.
  4. سپس در بین گزینه‌هایی که در این صفحه موجود است، روی گزینه ” کارت اعتباری کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404 ” کلیک نمایید.
  5. حالا در این قسمت مشخصات خود را به همراه کارت بانکی که عضو شتاب است، وارد و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید و پس از آن مجدد به صفحه اول ثبت نام سایت سنجش مراجعه کنید.

زمان برگزاری کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404

آزمون ارشد فراگیر دانشگاه آزاد یک نوع آزمونی است که فرآیند برگزاری مخصوص به خود را داشته و همه داوطلبان باید منابعی که مورد نیاز به برای قبولی در آن است را به خوبی مطالعه کنند و خود را کاملا برای آزمون آماده کنند. زمان دقیق برگزاری و آدرس دقیق محل آزمون کنکور کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در سایت سنجش اعلام می‌شود.

طبق آخرین اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر شد، اولین دوره برگزاری کنکور ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در تاریخ 24 تیر ماه بود که داوطلبان برای حضور در این آزمون توانستند کارت ورود به جلسه خود را تهیه و سایر مدارک شخصی همچون کارت ملی را با خود در جلسه ببرند.

بیشتر بدانید:  برای دانشگاه آزاد معدل کل مهم است یا نهایی

دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404

همانطور که اشاره کردیم، داوطلبان آزمون ارشد فراگیر دانشگاه آزاد باید برای حضور در حوزه امتحانی خود حتما کارت ورود به جلسه را تهیه و با خود ببرند. کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 – 1404 از طریق سامانه سنجش برای داوطلبین منتشر می‌شود.

طبق آخرین اخباری که از سایت سنجش منتشر شده است، زمان دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در سال گذشته در تاریخ 21 تیر ماه منتشر شد و داوطلبان در این تاریخ کارت‌های خود را دریافت کردند تا فرصتی کافی برای پرینت و چاپ آن داشته باشند. لازم به ذکر است که اگر هر گونه نقصی بر روی کارت ورود به جلسه وجود داشت، باید در زمان معین به باجه‌های رفع نقص کارت مراجعه نمود.

اگر هم هر یک از داوطلبان و متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد هرگونه سوال یا ابهامی برایشان پیش آمد، می‌توانند با مراجعه کردن به سایت سنجش درخواستی ارسال کنند تا همه ابهاماتشان رفع شود.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما