ثبت نام مدارس علم و ادب

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام مدارس علم و ادب

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین دانش‌آموزان انتخاب یک مدرسه نمونه و عالی با امکانات مناسب برای فرزندانشان است. مدارس علم و ادب یکی از بهترین مدارس تهران و از مدارس غیرانتفاعی عالی هستند که در مقاطع مختلفی از جمله پیش‌دبستانی، دبستان، متوسطه اول و دوم دانش‌آموزان پسر را ثبت نام می‌کنند. امکانات و ویژگی‌های این مدرسه باعث شده بسیاری از والدین، ثبت نام مدارس علم و ادب را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

معرفی مدارس علم و ادب

با توجه به میزان اهمیت و تأثیرگذاری سطح علمی مدرسه بر روی روند تحصیل دانش‌آموزان، بسیاری از پدر و مادرها همیشه به دنبال یک مدرسه خوب برای فرزند دانش‌آموز خود هستند. یکی از مدارس غیرانتفاعی در شهر تهران که دارای امکانات کامل، دبیران باتجربه و با تحصیلات بالا و مدیریت عالی است، مدارس علم و ادب هستند.

برای ثبت نام در مقاطع مختلف مدارس علم و ادب لازم است شما با داشتن اطلاع کامل از مدارک و شرایط موردنیاز، زمان و نحوه ثبت نام برای پیش ثبت نام فرزندتان اقدام کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا تمامی نکات مربوط به ثبت نام مدارس علم و ادب را بررسی کنیم.

معرفی مدارس علم و ادب

نحوه ثبت نام مدارس علم و ادب

مدارس علم و ادب هرساله در مقاطع مختلفی اقدام به پذیرش و ثبت نام دانش‌آموزان می‌کنند. برای ثبت نام در این مدارس شما باید در زمان اعلام‌شده به سامانه مدارس علم و ادب به نشانی elmvaadab.org مراجعه کنید و یا به‌صورت حضوری روند ثبت نام را انجام دهید.

یکی از مزیت‌های مهم در خصوص مدارس علم و ادب این است که در این مدارس به علت غیرانتفاعی بودن دیگر نیازی نیست در محدوده ثبت نام باشید و شما از هر جای تهران می‌توانید در این مدارس ثبت نام کنید. درصورتی‌که پیش ثبت نام را به‌صورت غیرحضوری انجام دهید، باید منتظر تأیید اطلاعات و هویتتان از سمت مدرسه باشید. در صورت تأیید باید به همراه مدارک لازم برای ثبت نام در این مدارس به‌صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس علم و ادب

نحوه انجام پیش ثبت نام در مدارس علم و ادب با توجه به مقطع موردنظر شما متفاوت است. در صورتی‌ که دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول یا دوم باشد، ثبت نام به‌صورت غیرحضوری و در صورتی ‌که پیش‌دبستانی یا دبستان باشد ثبت نام حضوری خواهد بود.

با متفاوت شدن روند ثبت نام در مدارس علم و ادب، مدارک موردنیاز شما نیز تغییر می‌کند. اگر مایل هستید به‌ صورت حضوری ثبت‌نام را انجام دهید، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اصل و کپی شناسنامه دانش‌آموز
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه والدین
  • اصل و کپی کارت واکسیناسیون
  • برگه قبولی و سنجش سلامت
  • 2 قطعه عکس 3×4

همچنین اگر دانش‌آموز متوسطه اول و دوم هستید برای ثبت نام اینترنتی باید مدارک زیر را بارگذاری کنید:

  • 2 قطعه عکس 3×4
  • کپی شناسنامه دانش‌آموز
  • کپی کارنامه نوبت اول

زمان ثبت نام مدارس علم و ادب

به‌طور معمول ثبت نام مدارس غیرانتفاعی از اواخر اسفندماه و نزدیک به سال جدید آغاز می‌شود. اما شما برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام و شرایط ثبت نام لازم است به سایت مدارس علم و ادب به نشانی elmvaadab.or  مراجعه کنید.

بیشتر بدانید:  مراکز آموزش کمک بهیاری در تهران

زمان ثبت نام مدارس علم و ادب

شرایط ثبت نام در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستان

مدارس علم و ادب بر اساس آیین‌نامه آموزشی دارای شرایطی برای ثبت نام هستند. در خصوص آزمون ورودی باید بدانید که در مقطع دبستان هیچ نوع مدرسه‌ای مجاز به برگزاری آزمون ورودی نیست. بنابراین برای ثبت نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا ششم آزمون ورودی وجود ندارد.

اما برای ثبت نام در این مدارس باید دقت داشته باشید که مدارس علم و ادب تنها مختص به دانش‌آموزان پسر هستند و شرط سنی برای ثبت نام دارند. برای ثبت نام در پایه اول لازم است دانش‌آموزان در نیمه دوم سال 96 و یا نیمه اول 97 متولد شده باشند. برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی نیز شرط ثبت نام به‌صورت نیمه دوم 97 و نیمه اول 98 است.

نکته دیگر این است که برای ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول و پیش‌دبستانی در تمامی مدارس لازم است فرزند شما در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و در این آزمون قبول شود.

شرایط ثبت نام در مقطع متوسطه اول و دوم

شرایط ثبت نام در مدارس علم و ادب به‌طور کلی موارد ثابتی است و تنها برای مقاطع مختلف تفاوت‌های جزئی دارد. یکی از شروط مهم و اولیه برای ثبت‌نام در مدارس علم ادب این است که شهریه این مدارس را پرداخت کنید. مدارس علم و ادب از مدارس غیرانتفاعی هستند که در زمان ثبت‌نام شهریه دریافت می‌کنند و کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی نیز برای بالا بردن سطح علمی مدرسه برگزار می‌کنند. بنابراین شما در زمان ثبت‌نام و در طول تحصیل فرزندتان باید توان مالی پرداخت هزینه‌های تحصیل را داشته باشید.

علاوه بر شهریه، شرط ثبت نام دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول یا دوم این است که در آزمون ورودی مدارس علم و ادب قبول شده و نمره لازم را کسب کنند. به علت وجود کادر مجرب و حرفه‌ای، معلمان باسواد و دلسوز و امکانات کامل در مدارس علم و ادب، عده زیادی خواهان تحصیل در این مدارس هستند. به همین دلیل در این مدارس با برگزاری آزمون ورودی دانش‌آموزان سنجش می‌شوند.

سخن پایانی

مدارس علم و ادب یکی از پرطرفدارترین مدارس غیرانتفاعی در تهران هستند که هرساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان پسر را در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و یا متوسطه اول و دوم ثبت‌نام می‌کنند. شما می‌توانید سؤالاتتان را در زمینه ثبت‌نام مدارس علم و ادب از مشاوران و کارشناسان موسسه کنکورچی بپرسید و شانس موفقیت خود را در آزمون ورودی این مدارس افزایش دهید.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما