نحوه اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
نحوه اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان در هنگام گذراندن ترم تحصیلی خود و کسب نمرات  در هر یک از دروس، ممکن است نسبت به نمراتی که می‌گیرند، نارضایتی و اعتراض داشته باشند. خوشبختانه سیستم دانشگاهی هر یک از دانشگاه‌های کشور طوری طراحی شده‌اند که همه دانشجویان می‌توانند نسبت به کسب نمرات هر یک از دروس اعتراض خود را ثبت کنند و تقاضای بازبینی داشته باشند. به همین علت اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور بسیار حائز اهمیت هستند.

نحوه اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری، در یک بازه زمانی معین انجام می‌شود که باید دانشجویان با نهایت ادب و احترام یک متن ادبی اعتراض را بنویسند و در بازه‌ای که برای ثبت اعتراض تعیین شده است، آن را به همراه مدارکی مناسب ارائه دهند.

فرآیند اعتراض به نمره دانشگاه به وسیله سایت‌های آنلاینی که مربوط به خود دانشگاه هستند، انجام شده و سایت هر یک از دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و سراسری کاملا جدا از هم هستند.

امروز در ادامه این مقاله قصد داریم به نحوه اعتراض نمرات دانشگاه آزاد از طریق سامانه آنلاین آن برای شما دانشجویان عزیز بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

زمان اعتراض به نمره دانشگاه

همانطور که اشاره کردیم، اعتراض به نمره دانشگاه در یک بازه زمانی معین انجام می‌شود که باید همه دانشجویان در این بازه اعتراض خود را نسبت به نمره و کارنامه‌شان ثبت کنند. اگر از این بازه زمان استفاده نکنند و اعتراض خود را انجام ندهند، دیگر حق اعتراض نسبت به نمره خود را نخواهند داشت.

زمان اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد چند روز بعد از برگزاری امتحانات است که در ابتدا نمره اولیه توسط استاد بررسی و سپس منتشر می‌شود. پس از اینکه نمره اولیه منتشر شد، چند روز مهلت را به همه دانشجویان می‌دهند تا به سایت اصلی دانشگاه مراجعه کنند و نمره‌شان را مشاهده کنند. در صورتی که نسبت به نمره خود نارضایتی داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را به صورت کتبی ارائه دهند.

وقتی بازه زمانی ثبت اعتراض به پایان رسید، اساتید نمره تمامی دروس دانشجویان را مجددا بررسی می‌کنند و نتیجه اعتراض آن‌ها را در سایت ثبت می‌کنند. پس از اینکه نتیجه نهایی منتشر شد، نمره دروس برای دانشجویان قفل می‌شود تا نتوانند نسبت به نمرات اعتراضی داشته باشند.

بازه زمانی ثبت اعتراض نمره دروس هر دانشگاه با دیگری فرق دارد اما معمولا چند روز پس از شروع امتحانات دانشجویان می‌توانند نسبت به نمراتی که دریافت کرده‌اند، اعتراض خود را ثبت کنند.

زمان اعتراض به نمره دانشگاه

مراحل اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به منظور اینکه امور آموزشی مربوط به دانشجویان را بتواند پیگیری کند، یک سامانه آنلاین به نام آموزشیار را ایجاد کرده است تا همه دانشجویان بتوانند از طریق نام کاربری، رمز عبور و همه اطلاعات شخصی خود وارد شوند و نمرات خود را مشاهده کنند.

در سایت آموزشیار یک قسمتی ایجاد شده است تا دانشجویان با کلیک بر روی آن بتوانند در یک بازه زمانی معین اعتراض خود را برای نمره هر درس به صورت مستقیم ثبت کنند. نحوه اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد:

  • ابتدا باید وارد سامانه دانشگاه آزاد یعنی سایت آموزشیار شوید.
  • سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید از منوی سمت راست، روی گزینه ثبت دروس دانشجو کلیک کنید.
  • پس از اینکه روی این گزینه کلیک کردید، با چندین بخش دیگر روبرو خواهید شد که شما باید گزینه ارسال درخواست اعتراض به نمره را انتخاب کنید.
  • پس از این مرحله، شما لیستی از دروس نیمسال تحصیلی خود را مشاهده می‌کنید که از همین طریق می‌توانید اعتراض خود را نسبت به نمره یا کارنامه دروس ثبت نمایید.
بیشتر بدانید:  زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در صورتی که دانشجو این مراحل را به درستی انجام دهد، مراحل اعتراض با موفقیت ثبت می‎‌شود و اساتید یک بازبینی دیگر روی نمرات درومس خواهند داشت که پس از چند روز دانشجو مجدد می‌تواند نمرات خود را مشاهده کند.

متن اعتراض به نمره دانشگاه

اگر یکی از دانشجویانی هستید که می‌خواهید نسبت به نمره یا کارنامه خود اعتراض ثبت کنید، هیچ فرقی ندارد که دانشجوی کدام دانشگاه باشید. باید یک متن بسیار ادبی را که نهایت احترام در آن رعایت شده است، بنویسید و به استاد خود ارائه دهید.

هنگام نوشتن متن اعتراض خود باید به نکات مهمی توجه داشته باشید برای مثال اینکه نهایت ادب و احترام را به هنگام نوشتن متن اعتراض خود رعایت کنید، بسیار مهم است. دانشجو باید در حین نوشتن، از تمامی کلمات ادبی و مودبانه استفاده کند و دلیل اعتراض خود را نسبت به نمره‌ای که کسب کرده، بیان کند. در ادامه یک متن اعتراض به نمره را به عنوان نمونه در اختیارتان قرار می‌دهیم تا حین نوشتن اعتراض خود از آن کمک بگیرید.

با سلام و احترام خدمت آقای / خانم …. استاد محترم درس … بدین وسیله اینجانب … دانشجوی رشته … در مقطع … نسبت به نمره‌ای که در درس شما استاد عزیز و گرامی کسب کرده‌ام، معترض هستم. با توجه به اینکه بنده در طول ترم در تلاش برای کسب بهترین نمره بوده‌ام و امحان پایانی رضایت بخشی داشته‌ام، از شما استاد عزیز تقاضای بازبینی نمره خود را دارم. با تشکر از زحمات فراوان شما استاد عزیز.

متن اعتراض به نمره دانشگاه

نحوه رسیدگی به اعتراض نمره در کارنامه دانشجو

پس از ثبت  اعتراض به نمره و کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد، ممکن است این سوال برای دانشجویان پیش بیاید که چگونه باید به اعتراض خود رسیدگی کرد. همانطور که در قسمت‌های پیش‌تر این مقاله توضیح دادیم، تمامی دانشگاه‌ها یک بازه زمانی معین را برای ثبت اعتراض دانشجویان نسبت به نمرات مشخص می‌کنند تا در این زمان بتوانند نسبت به نمرات خود اعتراض کنند.

اساتید هر یک از دروس، پس از اینکه اعتراض توسط دانشجویان ثبت شد، باید وارد صفحه‌ای خود شوند تا بتوانند اعتراض تمامی دانشجویان را نسبت به نمراتی که منتشر کرده‌اند، ببینند.

تمامی اساتید ملزم به بررسی و بازبینی مجدد نمره‌ها هستند که پس از آن نمراتی دیگر توسط استاد در سایت منتشر شده و  دانشجویان می‌توانند با وارد شدن مجدد به سایت، نتیجه نهایی نمرات و کارنامه خود را مشاهده کنند.

پس از اینکه مهلت اعتراض به پایان رسید، نمرات نهایی هر یک از دروس دانشجویان در سایت دانشگاه منتشر شده و پس از آن هیچ یک از نمرات تغییر نخواهد کرد.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما