تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان و متقاضیانی که علاقه‌مند هستند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه به تحصیل دهند اما موفق به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد نشدند، می‌توانند از طریق زمان تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد که از سوی سازمان سنجش تعیین می‌شود، مجدد نام نویسی کنند و ثبت نام خود را به درستی انجام دهند. در واقع با مراجعه کردن به سایت sanjesh.org می‌توان در زمانی که مجددا برای ثبت نام تمدید شده است، مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را با وارد کردن اطلاعات کاربری انجام دهند.

ممکن است در حین زمان اولی که برای ثبت نام تعیین شده بود، تعدادی از متقاضیان اطلاع نداشته باشند و یا با سهل انگاری ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را فراموش کنند که اصلا جای نگرانی نیست چون سازمان سنجش امکان ثبت نام مجدد را برای این دسته از دانشجویان فراهم می‌کند.

امروز در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با جزئیات بیشتری از مهلت تمدید ثبت نام در کنکور کارشناسی آشنا کنیم تا از اطلاعات و شرایط ثبت نام باخبر باشید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تمدید مهلت ثبت نام در کنکور کارشناسی

سازمان سنجش سالانه اطلاعیه‌ای را در رابطه با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اعلام می‌کند تا تمامی داوطلبان در این زمان تعیین شده، ثبت نام خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام دهند و خود را برای آزمون آماده کنند.

اما اگر تعدادی از متقاضیان و داوطلبان موفق نشدند تا در اولین مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ثبت نام کنند و علاقه‌مند به ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هستند، باید در یک فرصت دیگر که در سال جاری توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود، ثبت نام خود را انجام دهند.

مهلت دوم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سال 1403، 22 تا 28 مهر ماه است که همه دانشجویان باید در این مهلت ثبت نام خود را برای شرکت در آزمون کارشناسی، انجام دهند که هنوز زمان معینی برای مهلت مجدد ثبت نام مشخص نشده است.

تمدید مهلت ثبت نام در کنکور کارشناسی

راهنمای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی را دارند، ابتدا باید دفترچه ثبت نام را به خوبی مطالعه کنند و پس از واجد شرایط بودن، روند ثبت نام خود را به شکل زیر انجام دهند.

  1. ابتدا وارد سامانه سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.
  2. حالا گزینه ” ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد سال 1403 ” را انتخاب کنید.
  3. سپس روی آیکون ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید.
  4. گزینه ” سریال ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ” را انتخاب نمایید.
  5. در این قسمت اطلاعات کاربری خود را وارد کنید و روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید.
  6. حالا گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید.
  7. اطلاعات بانکی خود را وارد کنید و کلید پرداخت را برای پرداخت هزینه ثبت نام فشار دهید.
  8. به صفحه اصلی سایت برگردید و گزینه ” ثبت نام جدید ” را انتخاب کنید.
  9. حالا سریال ثبت نام و شماره موبایل خود را وارد کنید و روی گزینه ورود به سیستم کلیک نمایید.
  10. در این قسمت عکس خود را بارگذاری کنید و کلید تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام را فشار دهید.
  11. مجدد اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و گزینه ثبت نهایی را فشار دهید که روند ثبت شما تایید شود.
بیشتر بدانید:  کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

نکته: پس از اینکه به پنل کاربری خود وارد شدید و عکس داوطلبی خود را بارگذاری کردید، فرم ثبت نام را به درستی تکمیل کنید و کد 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی که از سوی سامانه صادر می‌شود را نزد خود نگه دارید.

ویرایش اطلاعات حین تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

حین تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی تمامی اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجو روی سامانه سنجش ثبت می‌شود و اگر دانشجو در حین پر کردن فرم ثبت نام، دچار خطایی در اطلاعات کاربری شد و یا بخواهد حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد خود را تغییر دهد، می‌تواند مجدد به سایت sanjesh.org مراجعه کند و اطلاعاتی را که برای ثبت نام وارد کرده است را ویرایش کند.

در نتیجه تمامی دانشجویان و داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، اگر یکی از اطلاعات کاربری یا تحصیلی خود را نادرست وارد کنند، می‌توانند مجددا آن را ویرایش کنند و به صورت صحیح‌تر آن‌ها وارد کنند. از طرفی هم اگر داوطلب دانشجوی سال آخر باشد اما کل معدل خود به درستی در فرم ثبت نام وارد نکرده باشد، می‌تواند در مدت زمان تمدید شده یا حین دریافت کارت ورود به جلسه معدل خود را وارد نماید.

لازم به ذکر است افرادی که در دوره روزانه کنکور سال جاری پذیرش شده باشند، امکان شرکت دوباره در کنکور سال 1403 را نخواهند داشت.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما