ثبت نام بهیاری کلاس نهم کرمان

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ثبت نام بهیاری کلاس نهم کرمان

امروزه بیشتر دانش‌آموزان علاقه زیادی در ثبت نام بهیاری کلاس نهم به دهم داشته و می‌‌خواهند سه سال دبیرستان متوسطه دوم خود را در این رشته بگذرانند؛ اما متاسفانه آگاهی کافی درمورد امتحان و نحوه گذراندن دروس این رشته نداشته و به همین دلیل نیز موفق نمی‌شوند.

به صورت کلی آزمون بهیاری توسط دو مرکز یعنی هنرستان ها و جهاد دانشگاهی برگزار شده که در این مقاله قصد داریم درمورد ثبت نام بهیاری کلاس نهم کرمان و رشته‌های آزمون و سایت نام‌نویسی آن بیشتر صحبت کنیم.

آزمون بهیاری

همانطور که گفته شد این آزمون توسط دو مرکز انجام می‌شود. دانش‌آموزانی که پایه نهم تحصیلی خود را در مقطه متوسطه اول به پایان می‌رسانند می‌توانند با مراجعه به هنرستان‌ها و گذراندن دوره سه ساله تحصیلی در این رشته سرانجام در آزمون بهیاری شرکت کرده و مهارت خود را در این رشته بسنجند.

افرادی که قصد دارند از طریق جهاد دانشگاهی به رشته بهیاری وارد شوند باید دوره آموزشی این رشته را گذرانده و سپس در آزمون بهیاری شرکت کنند. پس از کسب نمره قبولی می‌توانند در این زمینه مشغول به کار شوند.

آزمون بهیاری

زمان ثبت نام آزمون بهیاری

زمان ثبت نام آزمون بهیاری باتوجه به شرایط و قوانین فرق داشته و تاریخ ثابتی ندارد. برای ثبت‌نام کردن بهیاری در هنرستان‌ها باید بعد از دریافت برگه هدایت تحصیلی این کا را انجام دهید؛ اما زمان ثبت نام برای دوره‌های آموزشی بهیاری در جهاد دانشگاهی متغیر بوده و بیشتر اوقات از طریق سایت اعلام می‌شود.

شرایط ثبت‌نام آزمون بهیاری

برای ثبت‌نام در آزمون بهیاری به برخی از مدارک نیاز است. مدارک خواسته شده برای ثبت نام در این رشته در هنرستان‌ها و جهاددانشگاهی باهم متفاوت بوده که در ادامه به صورت جداگانه آورده شده است.

شرایط ثبت نام آزمون بهیاری هنرستان

دانش‌آموزانی که قصد دارند در دوره‌های بهیاری هنرستان شرکت کنند باید بعد از تمام شدن پایه نهم و دریافت نتیجه هنرستان‌ها در آزمون ورودی شرکت کرده و هنگامی که نمره قبولی را کسب کنند می‌توانند در هنرستان‌های استان خود مانند هنرستان‌های استان کرمان در رشته بهیاری شروع به تحصیل کنند. جالب است بدانید که نمره قبولی در آزمون بهیاری هنرستان‌های مختلف باهم فرق دارد. در ادامه شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری هنرستان استان کرمان آورده شده است.

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • کسب نمره قبولی در پایه نهم
  • گرفتن نتیجه هدایت تحصیلی
  • داشتن حداقل نمره معدل لازم مطابق با قوانین هنرستان مدنظر
  • داشتن سن حداکثر 18
  • قبول شدن در آزمون ورودی
  • قبول شدن در مصاحبه

شرایط ثبت نام آزمون بهیاری در جهاد دانشگاهی

برای شرکت در دوره‌های آموزشی بهیاری جهاد دانشگاهی شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با حداقل سن 16 و همچنین نمره معدل دیپلم بالا در این دوره‌ها شرکت کرده و پس از آن آزمون بهیاری را شرکت نمایید. در ادامه به شرایط ثبت‌نام آزمون بهیاری در جهاد دانشگاهی اشاره شده است:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • برخورداری از دیپلم رشته‌های فنی یا نظری و کارودانش و معارف
  • داشتن حداقل سن 16
  • داشتن نمره دیپلم بالای 12
  • مدارک لازم برای ثبت نام بهیاری

برخی از افرادی که قصد دارند در رشته بهیاری تحصیل کنند در اولین قدم باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شدن در آن رشته را بدانند. در ادامه مدارک موردنیاز برای ثبت نام آزمون بهیاری آورده شده است.

  • مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه اصل و کپی
  • مدارک تحصیلی: مدرک قبولی دیپلم یا قبولی در پایه نهم و نتیجه آزمون هدایت تحصیلی
  • اطلاعات محل سکونت: نشانی و شماره تماس
  • 3 قطعه عکس پرسنلی
  • چک یا سفته به مبلغ تعیین شده
بیشتر بدانید:  کلاسینو یا تاملند ؟

رشته‌های آزمون بهیاری

بهیار در واقع عضوی از گروه پرستاران محسوب شده و می‌تواند در مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها به عنوان کمک پرستار مشغول به کار شود. این رشته در دو مرکز هنرستان و جهاد دانشگاهی ارائه شده و شامل شاخه خاصی نیست.

بیشتر مواقع رشته‌های دانشگاهی شامل چندین زیر شاخه خاص بوده و دانشجویان بعد از گذراندن مراحل تحصیلی مختلف می‌توانند گرایش خود را انتخاب کنند؛ اما رشته بهیاری اینگونه نیست و به طور کلی یک رشته از گروه پرستاری بوده و گرایش ویژه‌ای ندارد. افرادی که در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت می‌کنند بعد از گذراندن سه بخش تئوری، عملی و بالینی می‌توانند در آزمون بهیاری شرکت کنند. منظور از بخش از بالینی فعالیت داشتن در بیمارستان‌ها به عنوان کارآموز است که حدود به 270 روز طول می‌کشد.

آزمون بهیاری برای دانش‌آموزان در هنرستان‌ها انجام شده و بعد از دریافت نتیجه هدایت تحصیلی اتفاف می‌افتد. دانش‌آموزانی که در این آزمون شرکت کرده و نمره بالایی دریافت می‌کنند در انتها می‌توانند مدرک بهیاری را دریافت کنند.

رشته‌های آزمون بهیاری

سایت ثبت نام بهیاری

دانش‌آموزانی که به تازگی از پایه نهم فارغ التحصیل شده و قصد دارند تحصیلات خود را در متوسطه دوم در رشته بهیاری  ادامه دهند باید ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی خود مراجله کنند و مراحل اولی ثبت نام خود را به خوبی انجام دهند.

موارد امتحانی بهیاری

برای موفق شدن در آزمون بهایری باید با موارد امتحانی آشنایی داشته باشید تا سر جلسه امتحان نتیجه خوبی برای خود رقم بزنید. شرکت کردن در دوره آموزشی بهیاری جهاددانشگاهی نیازی به امتحان نداشته و تنها دانش‌آموزان نهمی که قصد دارند در هنرستان رشته بهیاری را ادامه دهند باید در این آزمون‌ها شرکت کنند. منابعی که دانش‌آموزان باید برای آزمون خود بخوانند عبارت‌اند از: ریاضی، علوم، زبان انگلیسی، فارسی و دینی

در آزمون برگزار شده برای هر درس 20 سوال تستی طراحی شده که هر سوالات هر درس زمانبندی خاص خود را داشته و باید جوابی درست را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه دهید. برای پذیرش در رشته بهیاری حداقل نمره شما در این آزمون باید حداقل 70 باشد که نمره کلی آزمون 100 است. نتیجه این آزمون‌ها توسط هنرستان‌های مربوطه اعلام می‌شود.

سخن پایانی

برای شرکت و ثبت نام بهیاری کلاس نهم کرمان باید ابتدا از کلاس نهم فارغ التحصیل شده و سپس نتیجه هدایت تحصیلی خود را دریافت کنید. البته بهتر است بدانید که روشی دیگر برای برای ثبت نام بهیاری توسط جهاد دانشگاهی وجود دارد که در متن بالا به خوبی درمور هر دو روش توضیح داده شده است.

در انتها شما می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاورین کنکورچی تماس برقرار کنید.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما