گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور

برای گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید از مراحل فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه آگاه باشند. در واقع تمام مراحل فارغ‌التحصیلی در دانشگاه پیام نور، ارائه مدارک موردنیاز برای فارغ‌التحصیلی و همچنین تسویه‌ حساب با دانشگاه در سایت گلستان پیام نور انجام می‌شود. دانشجویانی که این مراحل را به درستی طی کرده و مدارک آن‌ها تایید می‌شود می‌توانند گواهی پایان تحصیلات دوره لیسانس خود را از دانشگاه پیام نور دریافت کنند. در ادامه مراحل آزادسازی مدرک پیام نور و مدارک لازم برای فارغ التحصیلی پیام نور و همچنین گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله کنکورچی با ما همراه باشید.

مراحل فارغ التحصیلی و دریافت اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور

تحصیل کردن در رشته‌های مختلف دانشگاه پیام نور در چند سال اخیر توجه دانشجویان زیادی را به خود جلب کرده است. دانشجویان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و گذراندن واحدهای هر ترم به مراحل فارغ‌التحصیلی خود نزدیک می‌شوند. مراحل فارغ‌التحصیلی در دانشگاه پیام نور در واقع به صورت آنلاین و در سایت گلستان پیام نور انجام می‌شود.

به صورت کلی در سایت گلستان پیام نور دانشجویان می‌توانند تمامی امور آموزشی و اداری مانند انتخاب واحد، درخواست مرخصی تحصیلی، درخواست انتقالی، آزادسازی مدرک دانشگاه پیام نور، گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور و… به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

مراحل فارغ التحصیلی و آزادسازی اصل مدرک لیسانس پیام نور نیز به صورت کاملا آنلاین در سایت گلستان پیام نور انجام می‌شود. برای این کار دانشجویان باید ابتدا وارد پورتال گلستان شده و سپس درخواست فارغ‌التحصیلی خود را ارائه دهند. همچنین مدارک لازم برای فارغ‌التحصیلی در سایت گلستان ذکر شده و دانشجویان باید این مدارک را همراه با درخواست آزادسازی خود ارائه دهند.

در مرحله بعدی دانشجویان باید منتظر بمانند تا درخواست و مدارکی که ارائه داده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود. در صورتی که درخواست تایید شود دانشجویان باید در سامانه گلستان پیام نور هزینه‌های خواسته شده برای فارغ‌التحصیلی را بپردازند. پس از پرداخت هزینه و تسویه حساب با دانشگاه، گواهی موقت پایان تحصیلات برای دانشجو صادر شده و قابل دریافت است.

مدرک اصلی پایان دوره لیسانس دانشجویان نیز مدتی پس از صدور گواهی موقت توسط دانشگاه صادر شده و دانشجویان می‌توانند نسبت به استعلام مدارک در سامانه استعلام مدرک تحصیلی و دریافت آن اقدام کنند.

شما می‌توانید با مشاوران کنکورچی تماس بگیرید تا از اطلاعیه‌های جدید در مورد گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور آگاه شده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ازاد سازی اصل مدرک پیام نور

آن دسته از دانشجویانی که تمامی واحدهای درسی پیام نور که در یک دانشگاه شهریه پرداز بوده را در یک مقطع تحصیلی به پایان رسانده‌اند، می‌توانند درخواست فارغ‌التحصیلی خود را با مدارک لازم از طریق سایت گلستان پیام نور ثبت کرده و فرایند آزادسازی اصل مدرک تحصیلی خود را به صورت رسمی و در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.

در فرایند فارغ‌التحصیلی برای دانشگاه پیام نور، پس از اینکه دانشجویان مراحل فارغ‌التحصیلی را تکمیل کرده و توسط دانشگاه تایید گرفتند، گواهی موقت تحصیلات برای آن‌ها صادر می‌شود. البته برای انجام این فرایند دانشجویان باید مدارک خواسته شده را ارائه داده و هزینه‌های لازم را بپردازند. البته در صورتی که مدارک قبلا ارائه شده، نیازی به ارائه مجدد مدارک نیست.

بیشتر بدانید:  واحد آموزشی چیست

مدارک مورد نیاز برای ازاد سازی اصل مدرک پیام نور

مدرک لازم برای گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام‌نور

برای گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور به مدارکی مانند عکس پرسنلی، کارت دانشجویی، کارت پایان خدمت برای آقایان نیاز است.

همچنین مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی قبلی نیز باید ارائه گردد.

فیش‌های واریزی شهریه دانشگاه پیام نور در زمان گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور لازم است.

در صورتی که به اصلاح پایان‌نامه نیز نیاز باشد، تاییدیه اصلاح پایان نامه و درصورت عدم وجود ریز نمرات در پرونده تحصیلی، تاییدیه تحصیلی نیز نیاز است.

هزینه‌های موردنیاز برای گرفتن اصل  مدرک دانشگاه پیام نور

دریافت اصل مدرک دانشگاه پیام نور پرداخت هزینه‌هایی را در پی دارد.

  • مبلغ 60 هزارتومان برای گواهی موقت دانشنامه که باید به حساب بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور واریز گردد.
  • تهیه تمبر از بانک ملی به ارزش هزارتومان

توجه داشته باشید که برای تهیه فرم تسویه حساب به کارشناس رشته مراجعه کرده و این فرم در نهایت توسط دبیرخانه مرکز شماره و تاریخ زده شود.

می‌توانید برای اطلاع از جدیدترین هزینه‌های موردنیاز برای ازاد سازی اصل مدرک دانشگاه پیام نور در سال موردنظرتان با مشاورین حرفه‌ای کنکورچی ارتباط برقرار کنید.

مراحل ترجمه مدرک دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که قصد دارند مدارک تحصیلی خود را ترجمه و تایید کنند، باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهند. پس از دریافت درخواست تحصیلکار، ریزنمرات، فرم تحصیلی، کارنامه کلی، فرح تسویه حساب تحصیلی و… به ستاد استان رسال شده تا مورد بررسی قرار گرفته و دارالترجمه ارسال گردد.

با توجه به اطلاعیه سازمان امور دانشجویی، فارغ التحصیلات دانشگاه‌های پیام نور، دولتی، غیر انتفاعی و علمی کاربردی می‌توانند از طریق سایت سازمان وزارت علوم برای ترجمه و همچنین دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود اقدام کرده و کد صحت  را دریافت کنند.

در انتها با داشتن اصل مدارک و کد صحت می‌توانید مستقیما برای ترجمه به دارالترجمهه مراجعه کنید. مراحل تاییدیه مدارم تحصیلی در ادامه اورده شده است.

  • عکس از پشت و روی گواهینامه موقت پایان تحصیلات
  • دانشنامه عکس کارنامه کل به تفکیک هر دو نیم سال
  • عکس از فهرست پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به فرد داوطلب
  • عکس مربوط به مدرک پایان خدمت برای آقایان
  • هزینه تایید و ترجمه دانشنامه به مقدار 33 هزار تومان و هزینه تایید ترجمه ریزنمرات به مبلغ 18 هزارتومان و ترجمه گواهی رتبه ممتازی 6 هزارتومان

مراحل ترجمه مدرک دانشگاه پیام نور

سخن پایانی

برای گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور و آزادسازی مدرک دانشجویان باید مراحل فارغ التحصیلی خود را به خوبی پشت سر بگذارند. در متن بالا نحوه گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور و آزاد سازی مدرک در رشته‌های مختلف به خوبی توضیح داد شد و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

در انتها در صورت وجود هرگونه سوال و پرسش درمورد گرفتن اصل مدرک لیسانس دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاورین کنکورچی تماس برقرار کرده و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما