ثبت نام بهیاری کلاس نهم ایرانشهر

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

برای وارد شدن به شغل بهیاری یا همان کمک پرستار داوطلبان باید در آزمون‌های بهیاری شرکت کنند و نمره موردنیاز برای شرکت در این حوزه را کسب نمایند. برای ثبت نام آزمون بهیاری می‌توان از دو طریق شرکت در دوره‌های بهیاری و انتخاب رشته بهیاری در هنگام ورود به پایه دهم اقدام کرد. در ادامه قصد داریم درمورد ثبت نام بهیاری کلاس نهم ایرانشهر بیشتر صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون بهیاری

به طور کلی افرادی که خدمات درمانی بهداشتی را در دوره نقاهت به بیماران ارائه می‌دهند بهیار نام داشته و بهیاری جزو خدمات کادر درمانی است. بهیاران در مراکز درمانی زیر نظر یک پرستار حرفه‌ای وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد برای فعالیت در این شغل ابتدا باید آزمون بهیاری را شرکت کرده که از دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید.

تحصیل در رشته بهیاری جهاد دانشگاهی

متقاضیانی که قصد دارند در شغل بهیاری فعالیت داشته باشند می‌تونند در دوره بهیاری جهاد دانشگاهی ثبت نام کرده و از گذراندن دوره دیپلم بهیاری را دریافت کنند. پس از گرفتن دیپلم بهیاری می‌توانند در مراکز درمانی مختلف مانند درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول به کار شوند.

ورود به رشته هنرستانی بهیاری از نهم به دهم

ثبت‌نام دوره بهیاری در زمان شرکت در آزمون‌های نهم به دهم نیز انجام می‌شود. دانش‌‌‌آموزان پایه نهم هنگام مشخص شدن هدایت تحصیلی و برای انتخاب رشته اگر شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای ادامه تحصیل خود رشته بهیاری را انتخاب کنند. این دانش‌آموزان با گرفتن دیپلم بهیاری می‌توانند خیلی سریع وارد بازار کار شوند. اسامی دبیرستان‌های ایرانشهر که رشته بهیاری را ارائه می‌دهند هرساله توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

زمان ثبت نام دوره بهیاری

زمان ثبت‌نام برای شرکت در دوره‌های بهیاری جهاد دانشگاهی با توجه به تعداد داوطلبان مشخص می‌شود. داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از دوره‌ها و زمان ثبت‌‌نام در ان دوره‌ها به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

شرایط ثبت نام آزمون بهیاری

برای اینکه در رشته بهیاری ثبت نام کنید فرقی نمی‌کند از هر کدام از دو روشی که گفته شد ابتدا باید برخی شرایط لازم را داشته باشید. در ادامه شرایط لازم برای ثبت‌نام آزمون بهیاری آورده شده است.

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری از نهم به دهم

آزمون بهیاری که برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود هرساله در مردادماه یا اوایل شهریور اتفاق می‌افتد. شرایط ثبت نام در این آزمون شامل است از:

  • داشتن تابعیت اسلامی ایران
  • ارائه مدارک قبولی کلاس نهم
  • داشتن معدل لازم
  • داشتن حداکثر سن 18 سال
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی رشته بهیاری
  • قبولی در مصاحبه حضوری

بهتر است بدانید که اولویت پذیرش رشته بهیاری در هنرستان ها با آزادگان، خانواده شهدا، جانبازان، اسرا، مفقودین و از کار افتادگان است. همچنین افراد بومی مانند افراد بومی ایرانشهر نسبت به سایر اولویت دارند.

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی

زمان ثبت نام ازمون بهیاری تاریخ مشخصی نداشته و با توجه به تعداد داوطلبان ممکن است طی یک سال چند بار ثبت نام انجام شود. شرایط لازم برای ثبت نام در این دوره‌ها اورده شده است:

  • داشتن دیپلم
  • داشتن سن مجاز بین 16 الی 45 سال
  • داشتن تابعیت ایران
  • داشتن معدل دیپلم بالای 12
بیشتر بدانید:  علت ثبت نشدن نمرات پیام نور

در صورت داشتن هر گونه سوال درمورد جدیدترین شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری می‌توانید با سایت کنکورچی تماس برقرار کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

نحوه ثبت نام در آزمون بهیاری از نهم به دهم

اگر دانش‌آموزان نهم به دهم قصد داشته باشند در رشته بهیاری سه سال دبیرستان خود را سپری کنند ابتدا باید در سایت علوم پزشکی استان خود مانند استان ایرانشهر ثبت نام کنند. در ادامه باید مراحل آورده شده را به خوبی طی کنند.

  • به سایت علوم پزشکی استان مربوط مراجعه نمایید.
  • کد ملی و مدارک خواسته شده را به سایت ارائه نمایید.
  • در صورت اطمینان داشتن از صحت مدارک، اطلاعات خود را تایید نمایید.
  • پس از این مرحله فرایند ثبت نام اینترنتی شما پایان یافته و باید منتظر تماس از دانشگاه علوم پزشکی باشید.
  • بعد از طی کردن این مراحل کد رهگیری مخصوص به خود را از طریق پیامک دریافت می‌کنید که باید آن را نزد خود داشته باشید.
  • بهتر است بدانید که تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام شده و از مراجعه حضوری جدا خودداری کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی

اگر جز داوطلبانی هستید که قصد دارید تحصیل در رشته بهیاری را در جهاد دانشگاهی بگذرانید باید دو مرحله ثبت نام اینترنتی و حضوری را به ترتیب انجام دهید. دوره آموزشی بهیاری در جهاد دانشگاهی شامل سه بخش تئوری، عملی و بالینی است. حدود 300 ساعت آموزش مربوط به دو دوره تئوری و عملی بوده و 1080 ساعت برای دوره بالینی است که باید آن را در بیمارستان انجام  دهید.

در انتهای دوره دو هفته برای آمادگی شما در شرکت آزمون نهایی در نظر گرفته شده که بعد از گذراندن آن در صورت قبولی می‌توانید مدرک بهیاری خود را دریافت کنید. برای ثبت نام اولیه باید به سایت دوره کمک پرستاری مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنید. سپس باید شهریه اولیه را برای ثبت نام بپردازید. بعد از انجام این فرایند کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود.

بعد از این مراحل باید به صورت حضوری به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. مدارک لازم عبارت اند از:

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • 3 قطعه عکس پرسنلی
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • چک بانکی یا سفته به مبلغ 2 میلیون و 400 هزارتومان

سخن پایانی

برای فعالیت در شغل بهیاری باید در آزمون بهیاری شرکت کنید که از دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید. دانش‌آموزانی که قصد دارند از نهم به دهم بروند می‌توانند با انتخاب رشته بهیاری سه سال تحصیلی خود را در هنرستان بگذرانند و دیپلم بهیاری را دریافت کنند. همچنین ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی بهیاری جهاددانشگاهی نیز روشی دیگر است که می‌توان از طریق آن آموزش‌های لازم را دید. این دوره‌ها سه بخش تئوری، عملی و بالینی دارند و پس از آن باید در آزمون بهیاری شرکت کنند.

در مقاله بالا درمورد ثبت نام بهیاری کلاس نهم ایرانشهر و همچنین ثبت نام از طریق جهاد دانشگاهی صحبت شد و به مسائلی مانند زمان برگزاری آزمون اشاره شد. در صورت داشتن هرگونه سوال درمورد این آزمون می‌توانید با مشاوران کنکورچی در تماس بوده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. برای آشنایی با ثبت نام بهیاری کلاس نهم کرمان به دیگر مقالات کنکورچی سر بزنید.

بیشتر بدانید:  شرایط ضامن برای پزشکی تعهدی

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما