معدل برای رشته بهیاری باید چند باشد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
معدل برای رشته بهیاری باید چند باشد

داوطلبانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه بهیاری و کمک پرستاری هستند، حتما باید در آزمون بهیاری که هر سال برگزار می‌شود، شرکت کنند و می‌بایست شرایط ورود و فعالیت را داشته باشند و نمره لازم را کسب کنند. برای ثبت نام آزمون بهیاری، شرکت در دوره‌های بهیاری جهاد دانشگاهی و انتخاب رشته بهیاری هنگام ورود به سال دهم متوسطه دوم برای همه متقاضیان ممکن خواهد بود. برای اطلاعات لازم از شرایط ورود به رشته بهیاری و کسب معدل و نمره حد نصاب، تا انتها با ما همراه باشید که می‌خواهیم شما را در این جهت راهنمایی کنیم.

آزمون بهیاری

همه داوطلبان و متقاضیانی که علاقه‌مند به استخدام و فعالیت در مشاغل پزشکی، پرستاری و کادر درمانی هستند، می‌توانند نمره لازم و حد نصاب را با شرکت در آزمون بهیاری کسب کنند و شانس خود را برای علاقه خود امتحان کنند.

رشته بهیاری و نحوه شرکت در آن توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود که زمان ثبت نام آن پس از اتمام دوره بهیاری اعلام شده و همه متقاضیان می‌بایست نمره قبولی لازم را در این آزمون برای دریافت گواهی معتبر به دست آورند تا شرایط استخدام و فعالیت در مراکز درمانی را داشته باشند.

افرادی که از همان متوسطه اول علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته هستند، می‌توانند در آزمون ورودی بهیاری هنرستان در سال نهم شرکت کنند و رشته بهیاری را برای ادامه تحصیل متوسطه دوم خود انتخاب کنند.

در ادامه شما را با جزئیات آزمون بهیاری سال 1403 که عبارت‌اند از زمان و شرایط ثبت نام و معدل لازم برای ورود به این رشته را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آزمون بهیاری

زمان ثبت نام آزمون بهیاری 1403

دو روش برای شرکت و ادامه تحصیل در دوره‌های بهیاری وجود دارد:

 ورود به رشته بهیاری در هنرستان برای ادامه تحصیل متوسطه دوم

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، شما در سال نهم متوسطه اول خود پس از مشخص شدن نتایج هدایت تحصیلی و در صورت داشتن شرایط، می‌توانید در آزمون بهیاری برای ادامه تحصیل متوسطه دوم خود، شرکت کنید و با مطالعه منابع سال نهم بهترین نمره را کسب کرده و سپس سه سال متوسطه دوم خود را در این رشته تحصیل کنید و پس از اتمام متوسطه دوم و دریافت مدرک دیپلم، می‌توانید وارد بازار کار شوید.

ادامه تحصیل در رشته بهیاری جهاد دانشگاهی

از طرفی هم اگر موفق به ادامه تحصیل خود در رشته بهیاری در متوسطه دوم نشدید، جای نگرانی نیست و شما می‌توانید شانس خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه امتحان کنید.

جهت شرکت در دوره‌های بهیاری جهاد دانشگاهی، هر سال به نسبت تعداد متقاضیان زمان ثبت نام مشخصی را تعیین می‌کنند و داوطلبان باید جدیدترین اخبار را در این خصوص از سایت جهاد دانشگاهی دریافت کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری

آزمون بهیاری هر ساله در اواخر مرداد ماه و اویل شهریور ماه برگزار شده و دارای شرایط مخصوص به خود می‌باشد. از جمله:

  • داشتن حداکثر 18 سال سن
  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • ارائه مدرک قبولی پایه نهم سال تحصیلی جاری
  • داشتن شرط معدل لازم ( که برای هر فرد متفاوت است و عدد مشخصی نیست )
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی رشته بهیاری
  • قبول شدن در مصاحبه حضوری
بیشتر بدانید:  ترمیم معدل کنکور سراسری

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری

شرایط ثبت نام در آزمون بهیاری 1403 جهاد دانشگاهی

زمان ثبت نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی مشخص نیست و بسته به تعداد داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند، 3 الی 4 بار موقعیت ثبت نام وجود خواهد داشت.

  • داشتن مدرک دیپلم ( رشته‌های فنی حرفه‌ای، نظری، کاردانش یا معارف اسلامی )
  • داشتن حداقل معدل دیپلم 12
  • داشتن حداقل 16 و حداکثر 45 سال سن
  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما