ترم تابستان دانشگاه آزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
ترم تابستان دانشگاه آزاد

ترم تابستان دانشگاه آزاد برای دانشجویان اختیاری بوده که به صورت فشرده در طی 6 هفته برگزار خواهد شد. داوطلبان زیادی هستند که به دلیل علاقه فراوان به رشته تحصیلی خود و زود تمام کردن ترم‌ها، علاقه‌مند به برداشتن ترم‌های تابستانی هستند تا بتوانند دروس مختلف را در طی زمانی فشرده پاس کنند. این در حالی است که بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم آگاهی کافی ترم تابستانی برداشته و دچار مشکل می‌شوند که در نتیجه نمی‌توانند واحدهای تابستانه را اخذ کنند. در صورتی که هر یک از دانشجویان برای برداشتن دروس ترم تابستان دیر اقدام کنند، نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و از این رو داشتن اطلاعات کافی و درست درباره زمان و نحوه انتخاب واحد ترم تابستانی بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی زمان و نحوه انتخاب واحد و همچنین دروس ارائه شده ترم تابستان دانشگاه آزاد بپردازیم که در صورت تمایل به انتخاب واحد در فصل تابستان، آگاهی کامل و دقیق داشته باشید. تا انتها با ما همراه باشید.

دروس ارائه شده ترم تابستانی دانشگاه آزاد

لیست دروس ارائه شده ترم تابستانی دانشگاه آزاد با توجه به میزان ظرفیت دانشگاه طی منابع موجود و سایر عوامل مختلفی تعیین می‌شود و نمی‌توان هر ساله لیستی ثابت برای دروس ارائه شده در ترم تابستان در نظر گرفت. بنابراین تا زمانی که دانشگاه آزاد به صورت رسمی اعلام کند، باید برای لیست دروس ارائه شده در انتظار بود و به محض اینکه لیست دروس مذکور اعلام شود، در سایت‌های معتبر همچون سایت کنکورچی به صورت دقیق و درست اطلاع رسانی خواهد شد.

دروس ارائه شده ترم تابستانی دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب واحد ترم تابستانی دانشگاه آزاد

همه دانشجویان و داوطلبان برای انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد، باید به صورت آنلاین و از طریق سایت آموزشیار اقدام کنند. این سایت همه خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه داده و در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد. برای نحوه انتخاب واحد و طی کردن مراحل آن در ادامه با ما همراه باشید.

  1. ابتدا وارد نشانی edu.iau.ac.ir شوید و گزینه ورود دانشجویان انتخاب واحد/ حذف و اضافه در بخش دانشجو انتخاب کنید.
  2. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و کد امنیتی را هم تایپ کنید و روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.
  3. حالا وارد بخش انتخاب واحد شده و واحدهای تابستانی را که می‌خواهید، اخذ کنید.
  4. در ادامه کلاس درس خود را انتخاب کنید.
  5. سپس با وارد کردن کد درس، واحد درسی مورد نظر خود را جستجو کنید.
  6. پس از اینکه واحد مورد نظر خود را برای ترم تابستان تیک زدید، بر روی گزینه انتخاب کلیک کنید و واحدهای درسی خود را اخذ نمایید.
  7. ناگفته نماند که دانشجویان می‌بایست حتما در طول بازه زمانی مشخص شده و حتی بلافاصله پس از اعلام بازه زمانی، اقدام به انتخاب واحد کنند چون دیرتر از موعد مشخص شده، سیستم دانشگاه به دلیل استفاده مکرر دانشجویان کند شده و ممکن است خدمات به درستی انجام نشود و ممکن است شما از اخذ واحدهای تابستانه جا بمانید.

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

معمولا زمان انتخاب واحد برای ترم تابستانی دانشگاه آزاد محدود بوده و همه دانشجویان باید در بازه زمانی که مشخص کرده‌اند، اقدام به انتخاب واحد کنند که هر ساله تاریخ و بازه زمانی تعیین شده از سوی دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود. به طور معمول در اواسط تیر ماه دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایط برای انتخاب واحد اقدام می‌کنند.

بیشتر بدانید:  تفاوت دانشگاه آزاد و پیام نور

از طرفی هم گاهی اوقات ممکن است بسیاری از داوطلبان قادر به انتخاب واحد در بازه زمانی مشخص شده نباشند که دانشگاه مجدد یک بازه زمانی مشخص را برای انتخاب واحد تمدید خواهد کرد و از طریق سیستم دانشگاه دانشجویان را مطلع می‌کند که معمولا 5 روز است اما بهتر است همه داوطلبان در اسرع وقت برای اخذ واحدهای خود اقدام کنند.

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

شرایط انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

اخذ واحدها در فصل تابستان و برداشتن ترم تابستانه، معمولا کار دانشجویان سخت کوش و پرتلاش است که دوست دارند هر طور که شده فصل تابستان را بیکار نباشند و به زود تمام شدن دروس خود کمکی کرده باشند. اما ترم تابستان به همین سادگی نیست و همه داوطلبان مرکز آموزشی مذکور می‌بایست شرایط زیر را جهت اخذ واحدهای تابستانه داشته باشند که عبارت‌اند از:

  1. رعایت سقف انتخاب واحد توسط دانشجو
  2. رعایت قوانین پیش نیاز توسط دانشجو
  3. ترم تابستانه به صورت فشرده و در بازه زمانی 6 هفته تمام می‌شود و برای هر درس، 3 جلسه کلاس در هفته تشکیل خواهد شد.
  4. اگر دانشجو با گرفتن 10 واحد دیگر فارغ التحصیل می‌شود، می‌تواند هر 10 واحد را برای ترم تابستان اخذ کند.
  5. دروس تخصصی نسبت به دروس عمومی تحت شرایط خاصی ارائه خواهد شد.
  6. دروس تخصصی در صورتی که به درخواست دانشجو ارائه شود و به حد نصاب برسد، واحدهای تخصصی در ترم تابستانه ارائه می‌شود.
  7. در صورتی که دانشجو با دو درس نظری فارغ التحصیل می‌شود، باید به وسیله استفاده از ” معرفی استاد ” دروس را اخذ کند.
  8. دانشجویان کارشناسی نمی‌توانند واحدهای مربوط به پایان نامه را در ترم تابستانه اخذ کنند.
  9. دانشجویانی که اقدام به تمدید واحد پایان نامه خود کرده یا آن را در نیمسال دوم تحصیلی گرفته باشند، اجازه انجام دفاع خود تا پایان شهریور دارند.
  10. دانشجویان دکتری حرفه‌ای در رشته دامپزشکی، نمی‌توانند ترم تابستان را بردارند.

سخن پایانی

به صورت کلی، شرکت در ترم تابستان دانشگاه آزاد سخت نبوده و عموم دانشجویان در صورتی که تمایل به زود تمام کردن دروس خود داشته باشند، می‌توانند به صورت کاملا اختیاری ترم تابستانی بردارند و اقدام به اخذ واحدهای درسی خود کنند. لازم به ذکر است که کل ترم تحصیلی حدودا باید 16 هفته به طول انجامد که چون در ترم تابستانه آموزش‌ها به صورت فشرده بوده و برای هر درس 3 جلسه در هفته تشکیل می‌شود، طول مدت تحصیلی به 6 هفته رسیده است.

همچنین دانشجویان در برداشتن ترم تابستانه، اجازه اخذ واحدهای زیاد را نداشته و باید با توجه به سقف انتخاب واحدی که خود سیستم دانشگاه مشخص کرده است، اقدام به اخذ واحد کنند که در حالت معمول 20 الی 24 واحد سقف انتخاب برای هر دانشجو خواهد بود اما به دلیل فشردگی واحدهای تابستانه، به 8 واحد معین کاهش یافته است.

نویسنده این مطلب

آخرین مطالب

فهرست مطالب

هنوز دیدگاهی ارسال نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید

طراحی و توسعه توسط گروه آمیار ؛ تمامی حقوق برای کنکورچی محفوظ است.

صفحه اصلیسوالاتتلگرامارتباط با ما